This toolkit originates from the Health Sciences Information Consortium and is in the process of being adapted and updated by the CHLA/ABSC Standards Standing Committee.
L'évaluation qualitative sollicite les commentaires des utilisateurs pour améliorer les ressources et les services de la bibliothèque. Les stratégies comprennent des questionnaires, des groupes de discussion et des entrevues.
Lorsque vous sollicitez les commentaires des utilisateurs, utilisez un format électronique pour les sondages - les gens ont tendance à se sentir plus à l'aise avec l'anonymat. Envoyez une enquête de suivi ou envisagez de mener une entrevue plus tard, car parfois le résultat ou l'impact de votre travail prend du temps à devenir apparent. Gardez les enquêtes courtes et évitez l'utilisation du jargon de la bibliothèque.
Exemple
From 2002 MLA Report: The Value of Library and Information Services... Collect Data on Users and Intended Use. Incorporate when collecting data on services like literature requests, Inter Library Loans, evaluation of instruction / learning sessions. USER DATA Please identify your position within the hospital/medical center: Physician Attending Resident Fellow Nurse Pharmacist etc. etc. INTENDED USE DATA Please indicate the purpose of your [SERVICE] request: Clinical Care Teaching Clinical Learning/Staying Informed Student Research Institutional Management Funded Research Patient Education Other ____________________________ Sample Focus Group Questions 1. Please describe an incident in which [SERVICE] has supported [ACTIVITY]. 2. How can [SERVICE] be improved? 3. How can the library further support [ACTIVITY]?
Ressources
- LibQUAL
- Discovering what patrons value in a consumer health library service using laddering interviews
- UX et ethnographie en bibliothèques : convergence et différences
- Demonstrating Value in Federal Medical Center Libraries.
- Checking in with Your Document Delivery User Base: Creating, Implementing, and Learning from Client Satisfaction Surveys