Commentaires des utilisateurs

This toolkit originates from the Health Sciences Information Consortium and is in the process of being adapted and updated by the CHLA/ABSC Standards Standing Committee.

L'évaluation qualitative sollicite les commentaires des utilisateurs pour améliorer les ressources et les services de la bibliothèque. Les stratégies comprennent des questionnaires, des groupes de discussion et des entrevues.

Lorsque vous sollicitez les commentaires des utilisateurs, utilisez un format électronique pour les sondages - les gens ont tendance à se sentir plus à l'aise avec l'anonymat. Envoyez une enquête de suivi ou envisagez de mener une entrevue plus tard, car parfois le résultat ou l'impact de votre travail prend du temps à devenir apparent. Gardez les enquêtes courtes et évitez l'utilisation du jargon de la bibliothèque.

Exemple

From 2002 MLA Report: The Value of Library and Information Services...

Collect Data on Users and Intended Use.
Incorporate when collecting data on services like literature requests, Inter Library Loans, evaluation of instruction / learning sessions.

USER DATA
Please identify your position within the hospital/medical center:

Physician
Attending
Resident
Fellow
Nurse
Pharmacist
etc. etc.
INTENDED USE DATA
Please indicate the purpose of your [SERVICE] request:

Clinical Care
Teaching
Clinical Learning/Staying Informed
Student Research
Institutional Management
Funded Research
Patient Education
Other ____________________________
 

Sample Focus Group Questions

1. Please describe an incident in which [SERVICE] has supported [ACTIVITY].
2. How can [SERVICE] be improved?
3. How can the library further support [ACTIVITY]?

Ressources